Pagina's

woensdag 27 oktober 2010

Welke rollen kun je onderscheiden bij een vergadering ?

Welke rollen kan je eigenlijk onderscheiden bij een vergadering :


Voorzitter: de voorzitter zorgt ervoor dat alles soepel verloopt, en dat iedereen zo zijn zegje kan doen.
Als de voorzitter zijn werk goed doet, dan heeft iedereen evenveel tijd om zijn mening uit te drukken, en krijg je allerlei perspectieven op 1 stelling, of een product etc.

Notulist : De notulist zorgt dat alles op papier staat, zodat je alles later nog eens rustig door kan nemen, en de beste ideeën eruit kan halen, zo  haal je het beste uit je vergadering.

Het is wel aan te raden om verschillende rollen aan iedereen te geven, het hoeft niet de hele tijd dezelfde persoon te zijn die bijvoorbeeld voorzitter is, maar kan af en toe ook iemand anders zijn.
Zolang je maar de belangrijkste rollen heb verdeeld, kan je het beste uit een vergadering halen, anders ontstaat er alleen maar chaos.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten